TakaTheBeastMaster part 4.

itle: Taka the beast master xP
Part 1|Part 2| Part 3 | part 4
pairing: Taka defspiralxHiyase raiku(my sis)
pert 4: Taka dan sekolah.

gambar hanya hiasan(btw this is Tokyo kogei high school :p)

kelas 3b pada pagi itu riuh seperti biasa. hiyase kelihatan begitu semangat sekali hari itu.
"ohayou..!" tidak seperti biase hiyase mengejutkan kelasnya.
"oh ohayou, hiyase-san.." mina-san menjawab. dia adelah setiausaha kelas itu.
hiyase segera mengambil tempat duduknya.
"ehh hiyase, gembira semacam je ari ni.." keiko, rakan sekelas hiyase menegurnya. hiyase hanya tersenyum. 
akhirnya suasana kelas yang bingit itu kembali tenang apabila "homeroom teacher" mereka., encik tsukasa masuk ke kelas. 
" baiklah, murid-murid.. sebelum saya mula mengajar,saya nak memperkanalkan rakan baru kamu semua.... taka, sila masuk."
Taka yang "nervous" itu segera masuk. dia berdiri betul-betul di sebelah guru itu. Hiyase melambai-lambai kepada Taka.
" baiklah, sila perkenalkan diri awak."
" selamat pagi.. saya Takamaru hiyasu(reka).selamat berkenalan"
kelas kembali bising. Taka melihat setiap inci kelas itu. Dia sedikit cuak apabila melihat begitu ramai manusia kerana selama ini dia sentiasa berseorangan.
" baiklah Taka, sila ambil tempat duduk awak. sebelah hiyase." Encik tsukasa memberi arahan. Taka memulakan langkahnya perlahan-lahan menuju ke meja yang dimaksudkan . suara riuh rendah kelas itu betul-betul membuatkannya cuak.Mata-mata semua memandang ke arahnya. Nak saja dia lari dari situ.
" Taka-chan ..?" hiyase menegurnya.Suara hiyase sedikit mehilangkan gemuruhnya. dia duduk perlahan-lahan di atas kerusi yang selama ini kosong itu.
" jangan risau.." Hiyase menenangkannya. Taka tersenyum tawar.
gang!!
Taka tersentak. segera dia berpaling ke belakang untuk melihat siapa yang menendang kerusinya.
lelaki itu memandang tepat kearahnya tanpa bersuara. Taka juga merenungnya.
"masato, apa awak buat ??!!" hiyase marah. Masato berkalih kepada hiyase 
" saya tak suka ada orang di hadapan saya.." jawabnya angkuh.
" jangan nak berlagak..!" hiyase menbalas. Dia beralih kepada Taka semula.
"Taka-cahn, jangan risau dia memang macam tu.." hiyase menepuk bahu Taka. Taka hanya mengangguk.
"ahh,,.! hiyase-san. awak panggil dia,Taka-chan..? dah lama kenal ke ?"Ryo yang duduk di belakang Masato mengusiknya.
"bukan urusan awak !" balas hiyase.
"okay, mula kan kelas. yang bercakap dibelakang sila tumpukan perhatian!" suara tegas encik tsukasa mengejutkan mereka. Hiyase megeluh.Risau kalau Masato akan mengganggu Taka nanti. Bukan hiyase tidak kenal akan sikapMasato. Dia dan dua lagi rakan nya,ryo dan masaki menggelarkan mereka sebagai defspiral dan mereka lah samseng dari kelas 3b. Tidak ada siapa pun yang berani mengganggu mereka. Pasti tidak akan datang ke sekolah selama seminggu.Jika dia tidak puas hati, dia akan mengganggu orang itu sehingga ke akhirnya. Hanya Hiyase yang berani dengan mereka. Hiyase memandang ke arah Taka.
'saya akan lindungi awak.." bisik Hiyase dalam hatinya.


hehe





hehe nak tahu kisah selanjutnya ? tunggu part 5 : ahli baru defspira!..huhu

1 comment:

Rairakku said...

what??? Masato, Ryo and Masaki as GANGSTER..??!! hahah!!