FanficTakaDefspiralxHiyase part1(malay)


title: Taka the beast master xP
Part 1.
pairing: Taka defspiralxHiyase raiku(my sis)


Di satu pagi yang cerah, Hiyase berjalan memasuki hutan. Hiyase ingin memetik sebiji buah larangan yang dipanggil buah betik. Tiba-tiba , ade seseorang terjatuh dari atas pokok dlm keadaan berdarah. manusia itu terus bangun dan ingin beredar. tapi sebelum itu dia sempat mengerling ke arah Hiyase.


 Hiyase dlm kebingugna. siapa itu? tetapi Hiyase hanya meneruskan pencarian buah betiknya tanpa memikirkan banyak hal tadi.tiba2, muncul seekor harimau di sebalik semak samun. Hiyase dalam ketakutan. tidak tahu mahu lari ke mana. Hiyase rebah dan hanya memejamkan mata. dia tau, maut ada di depan mata. 


namun, sudah berminit2 dia memejamkan mata, dia hairan. cepat2 dia membuka mata dan melihat harimau itu terkulai di depan matanya. dan kelibat lelaki tadi berdiri di sebelahnya. dalam keadaan tercungap, dengan tidak berpakaian n hanya bercawat kain. Hiyase memberanikan diri mendongak untuk melihat wajah lelaki itu, 


"wah, hensemnya..." fikirHiyase
belum sempat hiyase menegurnya, lelaki itu melarikan diri.
Hiyase mengejarnya.
"oi, tunggu !!"
lelaki itu, lari dan lari sehinggalah dia berhenti . dia berpaling kepd Hiyase.
"knapa wak ikut saya ?" tanyanya.
" saya nak ucapkan terima kasih, sbb awak selamatkan saya.."
"...." lelaki itu hanya memandang tanah.
"saya Hiyase, nama awak ap?"
senyap seketika.
"Taka.." jawab lelaki itu.
" awak memang tinggal di hutan ke ?" tanyaHiyase lagi.
lelaki itu mengangguk. " dari kecil saya ditinggalkan dalam hutan ini.inilah tempat saya."
Hiyase tersenyum. "oo, tapi awak dah selamatkan saya, apa kata awak dtg rumah saya, saya belanja minum air teh.." ajak Hiyase riang. Taka kebingungan.
" ... air teh ..? apa tu ?" 
Hiyase tersenyum lagi. "nanti saya tunjukkn, mari !"
Hiyase memegang tangan taka dan memimpinnya pulang ke rumah. taka terkejut akan tindakan itu. dia hanya melihat pegangan tangan gadis itu.








apa jadi seterusnya..? nantikan sambungan nya !!



muke innocent Taka xP


CONVERSATION

0 コメント/komen:

Back
to top