TakaTheBeastMaster part 3(malay)

title: Taka the beast master xP
Part 1|Part 2| Part 3
pairing: Taka defspiralxHiyase raiku(my sis)
pert 3: Taka dan sabun.


Taka bingung melihat bilik kecil yang berwarna biru itu. Ade sebiji mangkuk besar berwarna putih!
Taka segera mendekati mankuk itu.
" ini untuk apa?" bisik nya sendiri.
tiba tiba matanya terpangku kepada satu botol berwarna biru yang bertulis " soap".
"ehh?"
dia membelek-belek botol itu sehingga terpicit dan isinya terkeluar. Bau wangi mandian itu tiba-tiba menaikkan selera makannya. dia menjilat mandian itu tanpa sebarang syak wasangka.
"umm,. sedap!" katanya sambil terus-menerus memicit punat mandian itu.

hiyase yang menunggu agak lama di luar kebimbangan.
"apa yang mamat tu buat kat dalam? baik ak pergi tanya.." bisiknya.
hiyase mendekati pintu tandas sambil mengetuk .
"taka, dah siap ke ?"
.................
tiada suara.
"Taka??"

Hiyase bimbang. cepat-cepat dia menolak daun pintu tandas itu. Alangkah terkejutnya dia apabila melihat Taka yang sedang enak menjilat-jilat sabun yang tidak sepatutnya dimakan itu.

"Taka, itu bukan untuk dimakan!!" jeritnya.

*****

Taka duduk termanggu di atas sofa sambil diperhatikan hiyase. hiyase kelihatan marah.
"benda itu tak boleh dimakan. " hiyase bersuara.
"tapi rasa dia sedap.." Taka membalas sambil mengangguk-angguk.
" nasib baik awak tak sakit tau, tu sabun untuk mandi lah."
"oo, sabun ?"
"yup, sabun itu untuk membersihkan badan kita, dan membuatkan badan kita menjadi wangi, sapu je kat badan n bilas ngan air. bukan untuk di makan." Hiyase menerangkan.Taka kelihatan berminat.
" minta maaf" taka tunduk .Hiyase kesian akan lelaki hutan itu. Agaknya lama sangat dia duk dalam hutan tu sampai dia tak tahu apa-apa tentang dunia sekarang.
"Taka, saya dah bercadang untuk bawa awak kesekolah, jadi wak pun kena sekolah tau !" Hiyase mengatakan hasratnya kepada Taka. Taka menggaru-garukan kepalanya.
"sekolah ?"
"umm! tempat kita belajar. awak boleh pakai uniform abang saya, esok kita daftar okay ! "
hiyase tersenyum riang, dia inginj Taka belajar tentang dunia sekarang dan berhasrat untuk tidak mengembalikannya ke hutan.


Malam itu, malam pertama Taka tidur di atas katil yang empuk. Dia merasakn begitu selesa sekali. rasa sejuk menyelubunginya namun dia sudah betah dengan kesejukan. Rasa selesa tidur di rumah itu tanpa perlu merasa bahaya seperti mana berada di dlm hutan yang penuh dengan binatang buas. Namun, Taka dapat bertahan dari umur 7 tahun hinggalah sekarang kerana dia memiliki sesuatu keajaiban di mana dia tidak boleh melihat darah. setiap kali ternampak darah, Taka akan menjadi tidak terkawal dan akan menyerang sesiapa sahaja di depannya, termasuk binatang buas. (haa.. ni mesti terpengaruh manga Beastmaster karya kyousuke motomi..hehe).. 
Taka terlelap dalam keadaan tertiarap. malam itu dia bermimpi akan ibunya. walaupun samar, suara ibunya masih jelas diingatan nya. Tanpa disedari air mata Taka mengalir dalam tidur.


nak tahu kisah Taka di sekolah , nantikan Part 4 !! ^^xDDD

xDD

cover manga beastmaster :



3 comments:

Corvinus said...

woahh ~!! cool!!
ske ske..!! hehe tp malu nak baca...heheh kesian taka...!
^0^

Rairakku said...

besenye aq x ske layan pop jepun tp..
nice song..:)

aiharaRiko said...

@Rairakku hehe lagu kana nishino.. ak ske lagu2 dye. ad lagu ye wat untuk naruto tajuk "if" huhu