MyArt Work Of Uruha !!

can't believe at my first time using paint tool sai, i manage to make uruha-sama !
although it's not perfect but that was my first trial :) 

check this out !!


UruhaTalkTo me Icon(shout image)

For those who don't know what is shout icon you can see the shout icon that i made on the left side (aoi's icon) .. click here for the tutorial :)



http://i.imgur.com/w9W8b.png



http://i.imgur.com/Ri6BW.png

just wake up!!

ohayou-minna !!
did you have a nice morning like i did ?
do you ?
suggooiiii~!!
well, today it relief me coz i've done the icon that my friend request for. 
She request for Ruki's shout icon ,well, she's the hard fans though ^^
there are all five icons that i made LOL.
quite lot huh ?! fuhh!!
but i'm satisfied ~!!
wuuhuuuu ~!!
okayh, gonna go to take a bath..
mata ne !! ^^

shoutbox tutorial

THEY ARE SOME PEOPLE ASKING ME WHAT IS SHOUTBOX ICON THAT I MADE SO HERE IS THE TUTORIAL...

First sign up for any shoutbox. i used shoutCamp

sign up->choose the shoutbox colour->then go to home -> click install to copy the shoutbox code.

then back to blog, go to Dashboard->design->add a gadget-> choose html/jajaScript-> and copy the code :) -> save !

code for hiding shoutbox(left or right)


copy the code

<style type="text/css">
#gb{position:fixed;top:50px;z-index:+1000;}* html #gb{position:relative;}
.gbtab{height:350px;width:170px;float:left;cursor:pointer;background:url('SHOUTBOX ICON IMAGE URL') no-repeat;}.gbcontent{float:left;border:2px solid #00000;background:#F5F5F5;padding:10px;}</style>
<script type="text/javascript">function showHideGB(){var gb = document.getElementById("gb");var w = gb.offsetWidth;gb.opened ? moveGB(0, 150-w) : moveGB(170-w, 0);gb.opened = !gb.opened;}function moveGB(x0, xf){var gb = document.getElementById("gb");var dx = Math.abs(x0-xf) > 10 ? 5 : 1;var dir = xf>x0 ? 1 : -1;var x = x0 + dx * dir;gb.style.right = x.toString() + "px";if(x0!=xf){setTimeout("moveGB("+x+", "+xf+")", 10);}}</script><div id="gb"><div class="gbtab" onclick="showHideGB()"> </div><div class="gbcontent">
YOUR SHOUTBOX CODE
<div style="text-align:right"><a href="javascript:showHideGB()">[close]</a></div></div></div><script type="text/javascript">var gb = document.getElementById("gb");gb.style.right = (140-gb.offsetWidth).toString() + "px";</script>


  BLUE : yourShoutbox code
  RED:  you can adjust the width and height if needed
  GREEN: put any shoutbox icon URL here :)

RukiPledge Shout Icon

For those who don't know what is shout icon you can see the shout icon that i made on the left side (aoi's icon) .. click here for the tutorial :)
i got a request from a friend, she want a shout icon of Ruki from the pledge and here they are ^^:


>>request by aiNoHimitsu<<





http://i.imgur.com/4x4E7.png





http://i.imgur.com/FOBrm.png








http://i.imgur.com/q8tCl.png







http://i.imgur.com/J7NhK.png








http://i.imgur.com/Ywapt.png

Budak tak ada Kije




Hari ni ak bangun agak lewat.. hummm
semalam tak tido sbb tak ngantuk pon, kol 3 tido smalam..
bangun-bangun terus berangan ngan Ruki haha
pelik tol :p
celik-celik tgok jam dah pukol sepuluh.
gosok gigi (tak mandi agi) turun bawah,
terus makan nasi lemak. LOL
buat lagi ngantuk jew!! 
pastuh naek atas bukak laptop terus update blog. bukak facebook, bukak youtube cari the gazette(pasal teringat muka Ruki):p
 mood: The Gazette -the end.
haaaa.. tak mandi agi tu. adoiyaiii,
macam tak ada life jer aku nih kan ?
ngeng dan ngok tah ..
perghhh MUET pon tak study. ntah ingat ke tak agi cm ne nak wat karangan tuh .
tapi tak pe lambat agi MARCH nanti.
(ak ni lambat2, pahtuh pejam celik pejam celik dah nak dekat exam dah)
hisshh, macam2 perangai aku sejak duk termanggu goyang kaki kat umah ni.
ni tak sabar nak sambung belajar lagi nih,
InsyaAllah.. hehe..
okay lah, nak gi mandi dulu..BUSUK !! haha
chow !! 

miss Dim :3



Then Shiroki Yuutsu (White Melancholy) comes in. I think it's the less desperate ballad of the album, even though it's still about regrets and melancholy, as the title says. There is more violin in this song (this time used as another instrument and not just a track in the background), and the drum breaks keep the song in the same vein as DISTRESS AND COMA and Kanshoku. Add to this some whispers and and acoustic guitar lines and you'll get an indeed very melancholic song. The guitar solo sounds very rock-like, and definitely reminds me of the solo of another song... but I can't recall which one. Well, I'm sure I've already heard a solo starting like this anyway, and that's why it didn't sound that much original to me. On the other side, I was totally satisfied with the ending, the burst of violin, bass and drums repetitions sound absolutely great. And I also love the way Ruki can express complicated feelings such as regret and sadness with simple and poetic words... Shiroki Yuutsu is a good ballad, and an interesting song too as the GazettE usually don't write such calm and melodic songs.
-DIM REVIEW BY XXXASHURAXXX 

jrock shout icon







  http://i.imgur.com/iMWfB.png












http://i.imgur.com/kCrrz.png
or
  http://i.imgur.com/t6PQ4.png





                            >>>> this one will be like this:








  http://i.imgur.com/3vLiq.png










  http://i.imgur.com/1nwJZ.png











  http://i.imgur.com/LKdgR.png







--->>>Any request email me at : hudahinouchi@gmail.com :))

first time meeting conversation.

When you meet someone for the first time in japan, you should know how to greet them . So, these are the basic and formal Greeting and conversation in Japanese. Have fun learning !


Dialog 1:


はじめまして。
HAJIMEMASHITE.
    How do you do?

私はhudaです。
WATASHI WA HUDA DESU.
I’m Huda.

マレーシアから来きました。
MARESHIA KARA KIMASHITA.
I’m from Malaysia.

よろしくお願ねがいします。
YOROSHIKU ONEGAI SHIMASU.
Nice to meet you.



GRAMMAR POINT
When you introduce yourself, you say Watashi wa ____ desu. This means “I am _____.”
 To use the past tense, change ––masu form of a verb to ––mashita
              Ex. kimasu (come) → kimashita (came), ikimasu (go) → ikimashita (went)


you also can add other's greeting such good morning to them.
Here are the example of other's Greeting :

when you want to say Good Morning :

おはようございます
OHAYÔ GOZAIMASU


when you want to say Good Afternoon:

こんにちは
KONNICHIWA


when you want to say Good Evening:

こんばんは
KONBANWA


And when you want to say GoodBye says:

さようなら
SAYÔNARA

lets learn japanese :) lesson 4

How to asking directions

Sumimasen, Tookyoo eki wa doko
desu ka?
Excuse me, where is Tokyo Station?

. . . itte kudasai.
Go . . .

Massugu ni itte kudasai.
Go straight ahead.

Achira e itte kudasai.
Go that way.

Modotte kudasai.
Go back.

Magatte kudasai.
Turn.

Migi ni magatte kudasai.
Turn right.

Hidari ni magatte kudasai.
Turn left.

Mawatte kudasai.
Turn around.

Toori no owari de.
At the end of the street.

Kado de.
On the corner.

Saisho o hidari ni.
The fi rst left.


Futatsu me o migi ni.
The second right.

Chikai desu ka?
Is it nearby?

Tooi desu ka?
Is it far?

shingoo
traffic light

toori
street

koosaten
intersection

kooen
park

basu tee
bus stop

chikatetsu no eki
subway station

hoteru
hotel

~end of today's lessons.

TakaTheBeastMaster part 4.

itle: Taka the beast master xP
Part 1|Part 2| Part 3 | part 4
pairing: Taka defspiralxHiyase raiku(my sis)
pert 4: Taka dan sekolah.

gambar hanya hiasan(btw this is Tokyo kogei high school :p)

kelas 3b pada pagi itu riuh seperti biasa. hiyase kelihatan begitu semangat sekali hari itu.
"ohayou..!" tidak seperti biase hiyase mengejutkan kelasnya.
"oh ohayou, hiyase-san.." mina-san menjawab. dia adelah setiausaha kelas itu.
hiyase segera mengambil tempat duduknya.
"ehh hiyase, gembira semacam je ari ni.." keiko, rakan sekelas hiyase menegurnya. hiyase hanya tersenyum. 
akhirnya suasana kelas yang bingit itu kembali tenang apabila "homeroom teacher" mereka., encik tsukasa masuk ke kelas. 
" baiklah, murid-murid.. sebelum saya mula mengajar,saya nak memperkanalkan rakan baru kamu semua.... taka, sila masuk."
Taka yang "nervous" itu segera masuk. dia berdiri betul-betul di sebelah guru itu. Hiyase melambai-lambai kepada Taka.
" baiklah, sila perkenalkan diri awak."
" selamat pagi.. saya Takamaru hiyasu(reka).selamat berkenalan"
kelas kembali bising. Taka melihat setiap inci kelas itu. Dia sedikit cuak apabila melihat begitu ramai manusia kerana selama ini dia sentiasa berseorangan.
" baiklah Taka, sila ambil tempat duduk awak. sebelah hiyase." Encik tsukasa memberi arahan. Taka memulakan langkahnya perlahan-lahan menuju ke meja yang dimaksudkan . suara riuh rendah kelas itu betul-betul membuatkannya cuak.Mata-mata semua memandang ke arahnya. Nak saja dia lari dari situ.
" Taka-chan ..?" hiyase menegurnya.Suara hiyase sedikit mehilangkan gemuruhnya. dia duduk perlahan-lahan di atas kerusi yang selama ini kosong itu.
" jangan risau.." Hiyase menenangkannya. Taka tersenyum tawar.
gang!!
Taka tersentak. segera dia berpaling ke belakang untuk melihat siapa yang menendang kerusinya.
lelaki itu memandang tepat kearahnya tanpa bersuara. Taka juga merenungnya.
"masato, apa awak buat ??!!" hiyase marah. Masato berkalih kepada hiyase 
" saya tak suka ada orang di hadapan saya.." jawabnya angkuh.
" jangan nak berlagak..!" hiyase menbalas. Dia beralih kepada Taka semula.
"Taka-cahn, jangan risau dia memang macam tu.." hiyase menepuk bahu Taka. Taka hanya mengangguk.
"ahh,,.! hiyase-san. awak panggil dia,Taka-chan..? dah lama kenal ke ?"Ryo yang duduk di belakang Masato mengusiknya.
"bukan urusan awak !" balas hiyase.
"okay, mula kan kelas. yang bercakap dibelakang sila tumpukan perhatian!" suara tegas encik tsukasa mengejutkan mereka. Hiyase megeluh.Risau kalau Masato akan mengganggu Taka nanti. Bukan hiyase tidak kenal akan sikapMasato. Dia dan dua lagi rakan nya,ryo dan masaki menggelarkan mereka sebagai defspiral dan mereka lah samseng dari kelas 3b. Tidak ada siapa pun yang berani mengganggu mereka. Pasti tidak akan datang ke sekolah selama seminggu.Jika dia tidak puas hati, dia akan mengganggu orang itu sehingga ke akhirnya. Hanya Hiyase yang berani dengan mereka. Hiyase memandang ke arah Taka.
'saya akan lindungi awak.." bisik Hiyase dalam hatinya.


hehe





hehe nak tahu kisah selanjutnya ? tunggu part 5 : ahli baru defspira!..huhu

recipe okonomi-yaki (japanese pancake ),.. nyam nyam ..^^V

hello peeps,
our seconds japanese food is okonomiyaki !!!


wuuu oishii-desu ! so, let's try make it at home ! ^^

the ingredients are :
・80 g squid (you can also change to meat,chicken or fish !)
・200 g cabbage 
・1 egg  
・100 g flour  
・½ cup water (100ml) 
・½ teaspoon salt (2.5g) 
・Pepper to taste 
・1 teaspoon soy sauce (5ml) 
・Vegetable oil for the frying

For the sauce
・2 tablespoons tomato ketchup (30ml) 
・1 tablespoon soy sauce (15ml) 
・Mayonnaise (optional)

(servings for 4 persons :3)

so, let's observe how to cook ! :


  1. Slice the squid into 1 cm pieces. Dice the cabbage into ½ cm pieces.
  2. Whisk the egg in a bowl. Add the water, then the seasonings of salt, soy sauce, and pepper. Work in the flour to form a batter.
  3. Add the squid and cabbage, mixing well to ensure they are well mixed with the batter.
  4. Heat the frying pan and lightly coat with oil. Add all of the batter mixture and spread it out into a round, flat shape about 2 cm thick. Put the lid on the pan and cook at low heat for 7-8 minutes. When the underside has turned golden brown, turn over, add a little more oil to the pan, and cook for another 7-8 minutes until done.
  5. Mix the tomato ketchup and soy sauce. Turn the cooked Okonomi-yaki on to a plate and generously top with the sauce. 
  6. A further topping of mayonnaise can be added if wished.
now guys, let's try it at home ! it easy right ??


original article : NHKworldRadioJapan :))






TakaTheBeastMaster part 3(malay)

title: Taka the beast master xP
Part 1|Part 2| Part 3
pairing: Taka defspiralxHiyase raiku(my sis)
pert 3: Taka dan sabun.


Taka bingung melihat bilik kecil yang berwarna biru itu. Ade sebiji mangkuk besar berwarna putih!
Taka segera mendekati mankuk itu.
" ini untuk apa?" bisik nya sendiri.
tiba tiba matanya terpangku kepada satu botol berwarna biru yang bertulis " soap".
"ehh?"
dia membelek-belek botol itu sehingga terpicit dan isinya terkeluar. Bau wangi mandian itu tiba-tiba menaikkan selera makannya. dia menjilat mandian itu tanpa sebarang syak wasangka.
"umm,. sedap!" katanya sambil terus-menerus memicit punat mandian itu.

hiyase yang menunggu agak lama di luar kebimbangan.
"apa yang mamat tu buat kat dalam? baik ak pergi tanya.." bisiknya.
hiyase mendekati pintu tandas sambil mengetuk .
"taka, dah siap ke ?"
.................
tiada suara.
"Taka??"

Hiyase bimbang. cepat-cepat dia menolak daun pintu tandas itu. Alangkah terkejutnya dia apabila melihat Taka yang sedang enak menjilat-jilat sabun yang tidak sepatutnya dimakan itu.

"Taka, itu bukan untuk dimakan!!" jeritnya.

*****

Taka duduk termanggu di atas sofa sambil diperhatikan hiyase. hiyase kelihatan marah.
"benda itu tak boleh dimakan. " hiyase bersuara.
"tapi rasa dia sedap.." Taka membalas sambil mengangguk-angguk.
" nasib baik awak tak sakit tau, tu sabun untuk mandi lah."
"oo, sabun ?"
"yup, sabun itu untuk membersihkan badan kita, dan membuatkan badan kita menjadi wangi, sapu je kat badan n bilas ngan air. bukan untuk di makan." Hiyase menerangkan.Taka kelihatan berminat.
" minta maaf" taka tunduk .Hiyase kesian akan lelaki hutan itu. Agaknya lama sangat dia duk dalam hutan tu sampai dia tak tahu apa-apa tentang dunia sekarang.
"Taka, saya dah bercadang untuk bawa awak kesekolah, jadi wak pun kena sekolah tau !" Hiyase mengatakan hasratnya kepada Taka. Taka menggaru-garukan kepalanya.
"sekolah ?"
"umm! tempat kita belajar. awak boleh pakai uniform abang saya, esok kita daftar okay ! "
hiyase tersenyum riang, dia inginj Taka belajar tentang dunia sekarang dan berhasrat untuk tidak mengembalikannya ke hutan.


Malam itu, malam pertama Taka tidur di atas katil yang empuk. Dia merasakn begitu selesa sekali. rasa sejuk menyelubunginya namun dia sudah betah dengan kesejukan. Rasa selesa tidur di rumah itu tanpa perlu merasa bahaya seperti mana berada di dlm hutan yang penuh dengan binatang buas. Namun, Taka dapat bertahan dari umur 7 tahun hinggalah sekarang kerana dia memiliki sesuatu keajaiban di mana dia tidak boleh melihat darah. setiap kali ternampak darah, Taka akan menjadi tidak terkawal dan akan menyerang sesiapa sahaja di depannya, termasuk binatang buas. (haa.. ni mesti terpengaruh manga Beastmaster karya kyousuke motomi..hehe).. 
Taka terlelap dalam keadaan tertiarap. malam itu dia bermimpi akan ibunya. walaupun samar, suara ibunya masih jelas diingatan nya. Tanpa disedari air mata Taka mengalir dalam tidur.


nak tahu kisah Taka di sekolah , nantikan Part 4 !! ^^xDDD

xDD

cover manga beastmaster :



kasutera *japanese-style sponge cake*


hello peeps!!
my entry today is about :
"lets tcook japanese foods!"

so, for today first japanese food lessons. i will present you a japanese sponge cake called Kasutera. :)

 umm, look delicious right ?
so, how to cook it ?
let's read what have i post but before that, please click this !

thank you; now continue reading ~

`the ingredients -it's for 4 person servings'.

we need:
・70 g flour
・ 2 eggs
・ 50 g sugar
・ 2 tablespoons (30 ml) milk or water
・ 2 tablespoons (30 ml) honey
・ Pinch of salt 

*You will also need 1 tablespoon (13 g) of granulated sugar or ordinary sugar to line the bottom of the cake mould.


cooking method:





 read carefully okay !!^^
  1. Make a rectangular cake mold measuring 20 cm x 9 cm and 5 cm deep with thick paper. Cover the entire mold with aluminum foil, and then line the inside with paper.
  2. Crack eggs into a bowl, beat them, and add the sugar. Place the bowl in a larger bowl containing warm water (approx. 50°C) and beat the batter thoroughly. Add a mix of milk (or water) and honey to the beaten eggs and mix them.
  3. Add the salt to the flour. Sift the flour, divided into 3 or 4 portions, over the batter and mix them with a wooden spatula, for example.
  4. Pour into the prepared mold.
  5. Bake for approximately 1 hour on the bottom shelf of an oven pre-heated to 160°C.
  6.  Cover with aluminum foil if the top is browning too much.
and it's done! let's try it guys. you would like it  ! ^^ 


original article: NHKWorldRadioJapan :))

let's learn japanese ;) lesson 3


lesson 3

talk about also/too

mo
also, too

watashi mo
I also, I too

anata mo
you also

ano hito mo
he/she also

watashitachi mo
we also

anatatachi mo
you (pl.) also

ano hitotachi mo
they also

Ano hitotachi mo kimasu.
They are coming too.

Watashi mo kimasu.
I’m coming too.


example of usage:
A: "watashiwa nihonngo wo naraitai"
(私は日本語を習いたい。
I want to learn Japanese)

B:" watashi mo"
(私も
me too.)



let's learn japanese ;) lesson 2



lesson two ^^

talk about "Ago"
mae
ago

ichijikan mae
an hour ago

nijikan mae
two hours ago

sanjikan mae
three hours ago

ichinichi mae
a day ago

futsuka mae
two days ago

sanshuukan mae
three weeks ago

gokagetsu mae
fi ve months ago

gonen mae
fi ve years ago

juunen mae
ten years ago

zutto mae
a long time ago

kanari mae
a rather long time ago, quite a long
time ago

sukoshi mae
a short time ago

Mayat bayi dijumpai dalam kotak di kawasan pelupusan sampah

MACHANG: Mayat seorang bayi lelaki, yang dibungkus dan diletakkan dalam sebuah kotak, ditemui di kawasan pelupusan sampah di Bukit Tajol, Banggol Judah di sini, hari ini.
Ketua Polis Daerah Machang, DSP Che Malek Bedut berkata mayat bayi yang cukup sifat dan masih bertali pusat itu ditemui beberapa pekerja pemungut sampah pada pukul 1.15 petang ini. 
"Mayat itu dijumpai mereka sebaik sahaja lori pengangkut sampah Majlis Daerah Machang (MDM) membuangnya bersama sampah di kawasan itu," katanya kepada pemberita di tempat kejadian. 

Beliau berkata mayat bayi itu dibawa ke Hospital Machang untuk dibedah siasat dan polis akan melancarkan gerakan mengesan mereka yang terbabit dalam pembuangan mayat bayi itu.


Seorang daripada pemungut sampah, Rosmi Shafie, 30, berkata mayat bayi itu dibungkus dengan baju-t dan kain sarung perempuan ketika ditemui.


"Kami amat terkejut sebab pada mulanya kami menyangka dalam kotak itu terdapat barang berharga tetapi rupa-rupanya mayat seorang bayi yang comel dan sempurna," katanya. -- BERNAMA


petkan dari :myMetro



kata-kata
humm, banyak sungguh kejadian buang bayi ni. tak rasa bersalah ke ? dah lah buat dosa berzina, pastuh ko buat dosa buang anak lak. hummm semoga dijauhkan lah dari semua ini and untuk gurlz di luar sana, jadikan apa yang banyak berlaku di negara kita ni sebagai pengajaran.peace!

song for today

my songs for today :


well, actually i can't believe that born will make such a beautiful songs ^^
they are as great as their senpais!
huhuhu
*my new favourite band*

i love kana nishino !




Kana nishino is one of japanese pop queens.
her voice is so enchanted and sugggooiii~!
she is now my number one jpop singer .
As all you know i'm more into jrock so, it's quite rare for me to likey jpop song.
but kana-san really crack me out!
she made me like "don't wanna stop to listen to all her songs".
that's really crazy i know. 
but she is really awesome !!
it just one thing that bother me is., it's hard to find her song in youtube or in any sites. since sony music japan is so strict :/
hummm that's unfair for kana's fans.
they should make kana nishino official youtube and put her songs preview there or may be her full songs ! hee..
and hope her album can be found in Malaysia too! 
if do, i'm surely gonna buy it!! 
LOL~ xDD

fanficTakaDefspiralxHiyase part2(malay)

title: Taka the beast master xP
Part 1|Part 2.
pairing: Taka defspiralxHiyase raiku(my sis)
 sebelum bace click :

Taka melihat keliling rumah itu. Penuh tanda tanya.
rumah itu diperbuat dari batu dan berwarna putih! fikir taka.

beberapa minit kemudian, hiyase membawa dulang bersama air teh yang di janjinya tadi. Taka memerhati setiap gerak geri gadis itu.
'dia ni orang jahat ke? baik ke ?' fikir Taka.
"nah, minum lah ~" jemput hiyase.
Taka tidak segera mencapainya. tetapi melihat ke dalam kandungan cawan itu.
"ehh ..?"

"inilah air teh.jemput lah. rasa dulu.." hiyase senyum.Taka mencapai cawan yang sudah diletakkan dihadapannya. perlahan-lahan dia menghirup air yang pertama kali di lihatnya itu.

"sedap!" jeritnya sambil baki air itu di minum dengan gelojoh sekali.
hiyase tersenyum lagi.
"awak lapar tak ? saya ade masak spagetti"
di hulurnya pinggan yang berisi spagetti itu. Taka terus mencapainya dan makan dengan gelojoh sekali. hiyase hanya memerhati gelagat lelaki hutan itu.

"sedap..sedap!!" kata Taka riang. Tak sampai beberapa minit. licin sudah pinggan yang digunanya. hiyase segera mencapai tissue dan mengelap mulut Taka yang comot. Taka tersentak dengan perbuatan itu. Dia memandang hiyase.Tiba-tiba dia terigat akan ibunya. Dia bagaimanapon tidak dapat untuk melihat bayangan ibunya dengan jelas kerana ingatan itu adalah ketika dia masih kecil.Hanya suara yang masih terngiang.

hiyase yang perasan dirinya dipandang segera bertanya.
"kenapa?"
"ahh.. tak de pape." Taka tunduk.

"awak, saya ade sesuatu untuk awak.."

hiyase bangun dan segera mencapai sehelai pakaian berwarna hitam. dia menghulurkannya kepada Taka.

"pakai lah. ni baju abang saya. walaupun dia dah meninggal saya masih menyimpan pakaiannya sebagai kenangan. pakailah.."
Taka menyambut huluran itu. di beleknya pakaian itu.

"ehh, awak tahu pakai tak ? meh saya pakaikan."

Hiyase menarik tangan Taka supaya berdiri. Dia ingin memakaikan pakaian itu kepada lelaki yang kelihatan kebingungan itu.
"ini seluar, awak pakai sendiri ye..dalam toilet sana."
hiyase memberikan seluar kepada Taka dan menolaknya masuk kedalam tandas.
Taka hanya menurut.. Apabila taka masuk kedalam bilik kecil itu. Dia semakin bingung.
"tempat apa ni..?" fikirnya..


bersambung !! xDD

 wajah taka yang innocent ! xDD

Padah cinta awang hitam

petikan berita harian metro.


KUALA LUMPUR: Awalnya, mereka disogok kemewahan termasuk kereta, wang RM1,000 seminggu dan tinggal di kondominium mewah, namun di penghujungnya mereka dilayan seperti hamba seks, aksi lucah dirakam, diugut, dipukul, dikurung serta hampir terjebak kegiatan jenayah.
Itu pengalaman dua wanita Melayu mahu dikenali sebagai Huda, 28 dan Amy, 27 yang menjalin hubungan dengan lelaki warga Afrika dan kini menempuh hidup penuh kesukaran selepas ditinggalkan.
Huda, pelajar kolej swasta di ibu kota, berkata dia bercinta dan tinggal serumah dengan James, 30, selama tiga tahun selepas mereka berkenalan ketika menuntut di sebuah kolej swasta.


Menurutnya, pada awal perhubungan James sangat mengambil berat dan memberinya pelbagai kemewahan menyebabkan dia lupa segala tanggungjawabnya sebagai pelajar dan umat Islam.


“Sepanjang bercinta, semua perbelanjaan pengajian dan peribadi saya ditanggung James, malah dia turut memberikan wang tambang teksi untuk saya ke kuliah setiap hari.

nak tau berita selebihnya, belilah harian metro.



huumm, so pengajarannya, kalau nak bercinta tu, kena lah berhati-hati. And jangan la kerana duit kita sanggup ikut apa sahaja sampai gadaikan maruah kite. jadikan ni sebagai pengajaran . yups.. especially untuk girls di luar sana ^^

FanficTakaDefspiralxHiyase part1(malay)


title: Taka the beast master xP
Part 1.
pairing: Taka defspiralxHiyase raiku(my sis)


Di satu pagi yang cerah, Hiyase berjalan memasuki hutan. Hiyase ingin memetik sebiji buah larangan yang dipanggil buah betik. Tiba-tiba , ade seseorang terjatuh dari atas pokok dlm keadaan berdarah. manusia itu terus bangun dan ingin beredar. tapi sebelum itu dia sempat mengerling ke arah Hiyase.


 Hiyase dlm kebingugna. siapa itu? tetapi Hiyase hanya meneruskan pencarian buah betiknya tanpa memikirkan banyak hal tadi.tiba2, muncul seekor harimau di sebalik semak samun. Hiyase dalam ketakutan. tidak tahu mahu lari ke mana. Hiyase rebah dan hanya memejamkan mata. dia tau, maut ada di depan mata. 


namun, sudah berminit2 dia memejamkan mata, dia hairan. cepat2 dia membuka mata dan melihat harimau itu terkulai di depan matanya. dan kelibat lelaki tadi berdiri di sebelahnya. dalam keadaan tercungap, dengan tidak berpakaian n hanya bercawat kain. Hiyase memberanikan diri mendongak untuk melihat wajah lelaki itu, 


"wah, hensemnya..." fikirHiyase
belum sempat hiyase menegurnya, lelaki itu melarikan diri.
Hiyase mengejarnya.
"oi, tunggu !!"
lelaki itu, lari dan lari sehinggalah dia berhenti . dia berpaling kepd Hiyase.
"knapa wak ikut saya ?" tanyanya.
" saya nak ucapkan terima kasih, sbb awak selamatkan saya.."
"...." lelaki itu hanya memandang tanah.
"saya Hiyase, nama awak ap?"
senyap seketika.
"Taka.." jawab lelaki itu.
" awak memang tinggal di hutan ke ?" tanyaHiyase lagi.
lelaki itu mengangguk. " dari kecil saya ditinggalkan dalam hutan ini.inilah tempat saya."
Hiyase tersenyum. "oo, tapi awak dah selamatkan saya, apa kata awak dtg rumah saya, saya belanja minum air teh.." ajak Hiyase riang. Taka kebingungan.
" ... air teh ..? apa tu ?" 
Hiyase tersenyum lagi. "nanti saya tunjukkn, mari !"
Hiyase memegang tangan taka dan memimpinnya pulang ke rumah. taka terkejut akan tindakan itu. dia hanya melihat pegangan tangan gadis itu.








apa jadi seterusnya..? nantikan sambungan nya !!



muke innocent Taka xP


let's learn japanese ;) lesson 1


okay, before start learning,
let’s fi rst learn a little about
Japanese pronunciation. Here is a guide to some important sounds
you should know:






Most other Japanese consonants sound similar to their English
equivalents.
okay , ready for the first lesson ?

1) making friends:

Kon’nichiwa, onamae wa?
Hello, what’s your name?

Kokoni suwattemo
kamaimasenka?
May I sit here?

Dokoni osumai desu ka?
Where do you live?


Aoyama ni sunde imasu.
I live in Aoyama.

Kochira wa watashi no
yuujin desu.
This is my friend.

Kochira wa watashi no booi
furendo desu.
This is my boyfriend.

Kochira wa watashi no gaaru
furendo desu.
This is my girlfriend.

Kochira wa watashi no
tsuma desu.
This is my wife.

Kochira wa watashi no otto desu.
This is my husband.

Anatano kuni wa totemo
utsukushii desu ne.
Your country is very beautiful.

Amerika ni kitakoto ga
arimasu ka?
Have you been to the U.S.?


Koko no tabemono ga
daisuki desu.
I like the food here very much.

Shucchoo de kiteimasu.
I’m on a business trip.

Kazoku to ryokoo shiteimasu.
I’m traveling with my family.

Watashitachi wa
kankookyaku desu.
We are tourists.


Eiga wa suki desu ka?
Do you like to go to the movies?

Dansu ga suki desu ka?
Do you like to dance?

Ikimashoo!
Let’s go!

Otomodachi ni aemasu ka?
Can I meet your friend?

Denwa bangoo wa nan desu ka?
What is your telephone number?

Zehi asobini kitekudasai.
Please visit me.

Totemo tanoshikatta desu.
I had a wonderful time.

okay, that's all for the lesson 1.
enjoy !^^